Zo eet jij dagelijks genoeg fruit!

meer fruiteten Nederland met fruit ijsjes

Wist jij dat maar 13% van Nederland voldoende fruit eet op een dag? Dit terwijl de minimale innamen van gevarieerd fruit ‘maar’ 200 gram per dag is volgens het Voedingscentrum. Wil jij er zeker van zijn dat je voldoende fruit eet op een dag? Bekijk dan onderstaande tips!

 

  1. Start je dag met een fruitig ontbijt!
    Een goed begin is het halve werk. Dit gezegde klopt zeker bij het eten van fruit. 200 gram staat namelijk gelijk aan 2,5 stuks fruit (te grootte van een tennisbal). Wanneer je een heerlijke smoothiebowl maakt met rode of blauwe bessen on top, heb je al gauw 100 gram van je dagelijkse hoeveelheid fruit op!

  2. Combineer fruit met je salade
    Houdt jij ervan om iedere dag gezond te lunchen met een salade? Dan is deze tip ideaal en gemakkelijk voor jou! Is dit niet aan jou besteed, lees dan snel tip 3. Voor de salade fans; heb jij weleens fruit door je salade gedaan? Dit is echt dé ideale combinatie! Het zoete van het fruit versterkt de frisse smaak van de groente. Zo heb je al gauw 50 gram fruit op je lunchbord.

  3. Neem twee stuks fruit mee naar het werk / school
    Zijn salades tijdens de lunch niet aan jou besteed, wil jij het graag houden bij een lekkere broodje met beleg? Dan kun je desondanks je dagelijkse hoeveelheid fruit behalen door een stuk fruit mee te nemen. Ideaal voor in de vroege of late pauze! Ben jij een stay at home type? Zorg er dan voor dat je fruitschaal altijd in het oog staat. Zo wordt je er constant aan reminderd dat je nog jouw dagelijkse stuk fruit moet eten. Maak hier een routine van en je hebt dagelijks weer 80 gram extra fruit op.

  4. Fruit als dessert is ook heerlijk om je maaltijd mee af te sluiten
    Is de dag bijna voorbij, maar kom je nog net een beetje fruit tekort? Zorg er dan voor dat je een fruitig toetje klaar hebt staan! Dit kunnen zowel gezonde desserts zijn als een fruitplank of bananencake, maar een cheesecake met witte chocolade en frambozen op zijn tijd kan ook nooit kwaad! Afhankelijk van je fruittekort, kun je jouw dessert zo gek mogelijk maken!

  5. Gezonde waterijsjes met fruit
    Speciaal voor de zomer hebben wij een zomerse fruit tip! Maak je eigen ijsjes door het bevriezen van water en fruit rondom een houten ijsstokje. Bonus tip: gebruik fruit tijdens het maken van ijsblokjes, dit ziet er feestelijk uit en geeft je water of cocktail een heerlijk smaakje! Of decoreer je cocktail met het zojuist gemaakt ijsje!

Recente berichten

Nieuws, weetjes en feitjes over gezondheid en lifestyle

Scroll naar top